X
تبلیغات
تکواندو کاران

تکواندو کاران

ورزش اصل مهمی در زندگی است

برنامه بدنسازی برای ورزش های رزمی



اگر مایل به دیدن این برنامه فوق العاده و موثر هستید درخواست کنید تا شرایطش را برایتان ایمیل کنم


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و ششم تیر 1390ساعت 13:40  توسط امید بابازاده   | 

ورزشکار 10 ماهه.

 

نظربدید تا عکس های دیگه رو هم بزارم

+ نوشته شده در  پنجشنبه نوزدهم آبان 1390ساعت 20:56  توسط امید بابازاده   | 

پوریا

 

 

 

 

+ نوشته شده در  جمعه پانزدهم مهر 1390ساعت 21:14  توسط امید بابازاده   | 

استاد منافی

+ نوشته شده در  پنجشنبه هفتم مهر 1390ساعت 23:14  توسط امید بابازاده   | 

نوشابه و ...........

۱. در بسياري از ايالتهاي آمريكا، مامورين پليس راه دو گالن كوكاكولا در صندوق‌عقب ماشينشان دارند تا در صورت تصادف رانندگي، خون را با كمك آن از جاده پاك كند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و ششم مرداد 1390ساعت 20:5  توسط امید بابازاده   | 

ماساژ

اعضای بدن شما گیرنده های قابل لمسی در کف پاها دارند که به

ماساژدادن این نقاط می توانید از دردها و خستگی های آن اعضا

بکاهید.

در زیر ارگان های مربوط به هرکدام از پاهایتان را می بینید.قلب

با پای چپ در ارتباط است:



ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و ششم مرداد 1390ساعت 20:3  توسط امید بابازاده   | 

مبارزه

هر تکواندو کاری باید بداند که برای آماده شدن برای یک مبارزه چه تمریناتی مناسب و مهم است و باید روال دائمی تمرینات خود را تغییر داده تا با مسابقاتی که در پیش دارد سازگار باشد.

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه بیست و یکم مرداد 1390ساعت 18:6  توسط امید بابازاده   | 

عضلات شکم


۵ تمرین برای تقویت عضلات شکم


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه چهاردهم مرداد 1390ساعت 10:53  توسط امید بابازاده   | 

روش های بهبود فرم

فرمها كه شامل یك سری حركات رزمی در مقابل حریف یا حریفان فرضی می باشند ، زیبایی هنر های رزمی هستند . هیچ هنر رزمی بدون فرم وجود ندارد و تمرین فرم آرامش درونی را به دنبال خواهد داشت و به سلامت جسمانی و روحی كمك میكند .

سه جزء اصلی هر فرم عبارتند از : مسیر ، ایستادن ها و تكنیك ها . هنر جویان باید این سه جزء اصلی را در هر حركت درك كرده و آنقدر تمرین كند تا عاقبت خواهد توانست تمام فرم را روان و جاری اجرا كنند .

   8 روش جهت بهبود و در ك عمیق تر فرم وجود دارد كه عبارتند از :

+ نوشته شده در  جمعه چهاردهم مرداد 1390ساعت 10:51  توسط امید بابازاده   | 

تعادل فیزیکی و چابکی با تکواندو

نتایج تحقیقات نشان می دهد: تمرین تکواندو به بهبود سلامتی، تعادل فیزیکی و چابکی در افراد کمک می کند. نتایج تحقیقات علیرضا رستم زاده از دانشگاه علوم انتظامی دانشکده پلیس که در مقاله ای به بررسی عوامل رشد و بازدارنده تکواندو در ایران، پرداخته است ، می افزاید: به وسیله تمرین تکواندو، شخص به روحی از خود گذشتگی و استقامت دست یافته ودر رویارویی با مشکلات اجتماعی، اعتماد به نفس پیدا می کند.

در این مقاله آمده است، در طی قرون اخیر روشها، فنون و هنرهای رزمی به سرعت در تمام نقاط جهان گسترش یافته اند و امروزه در اکثر کشورها ، ورزش تکواندو حتی بیشتر از مبدا شکل گیری آن رشد کرده است.

ا


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه چهاردهم مرداد 1390ساعت 10:50  توسط امید بابازاده   | 

پدرتکواندو

زندگی نامه ژنرال چوی بنیانگذار تکواندو نوین در کره


ژنرال چوی در سن 12 سالگی شروع به یادگیری هنر رزمی تکیون (که بعدا به تکواندو تبدیل شد) کرد. بعدا زمانی که در ژاپن تحصیل میکرد، با یک استاد کاراته آشنا شد که به او کمک کرد کمربند مشکی اش را در کمتر از 2 سال بگیرد. بعد از اخذ دان یک، او شروع به تمرین و تلاش بیشتر کرد تا دان 2 را بگیرد. در این زمان او به یاددهی کاراته نیز مشغول شده بود.

او برای خدمت سربازی، در زمان جنگ جهانی دوم به ارتش ژاپن رفت و به پیونگ یانگ فرستاده شد تا اینکه در آنجا دستگیر و به زندان افتاد. او برای اینکه سلامتی جسمی و ذهنی اش را در دوران زندان از دست ندهد، در ابتدا شروع به تمرین کاراته بطور انفرادی در زندان کرد اما بعد از مدتی کاراته را به رئیس زندان و دیگر زندانیان آموزش داد.

پس از پایان جنگ او در ارتش کره به درجه ی افسری رسید و شروع به آموزش کاراته به سربازان کره ای و آمریکاییهایی که در کره خدمت میکردند، کرد.

او از اینکه یک هنر رزمی ژاپنی را آموزش می دهد زیاد خوشحال نبود. به همین خاطر تصمیم گرفت تکنیکهای تکیون و کاراته را ترکیب کند و یک هنر رزمی مدرن بسازد. او نام این هنر رزمی مدرن را تکواندو به معنی "هنر دست و پا" یا "طریقت زدن ضربات پا و دست" نهاد. این هنر رزمی در تاریخ 11 آوریل 1955 بطور رسمی ثبت گردید.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه چهاردهم مرداد 1390ساعت 10:49  توسط امید بابازاده   | 

مثلث تکواندو

مثلث تکواندو متشکل از سه جنبه ی بزرگ تکواندوست. جسم، ذهن و روح. برای اینکه یک فرد به معنای واقعی تکواندوکار شود باید سه جنبه ی تکواندو را بدست بیاورد. اگر فقط یک یا دو جنبه در فرد تقویت شود دیگر اهمیتی ندارد که او چقدر سخت تمرین می کند او هرگز یک استاد واقعی تکواندو نخواهد شد.  مثلث تکواندو در یقه ی لباس سبک پومسه و همچنین حالت آماده باش یکی از فرمهای سبک هیانگ نمایش داده میشود.

مثلث تکواندو در لباس مخصوص سبک پومسهژنرال چوی (پدر تکواندو) در حال نشان دادن مثلث تکواندو

 اولین ضلع مثلث تکواندو جسم است. زمانی که یک فرد اولین بار تمرینش را شروع می کند، ابتدا باید یاد بگیرد عضلاتش را کشش داده و بدنش را به شرایط جسمی لازم برای حرکات تکواندو برساند. او باید ضربات پا، استقرارها، دفاع ها و ضربات دست، تنفس، هماهنگی و تعادل را تمرین کند تا بتواند تکنیک ها را بدرستی اجرا کند. انجام چنین تمرینات و تکنیک هایی شرایط فیزیکی را آماده کرده و جسمی قوی خواهد ساخت. یک فرد هر زمان که تمرین میکند، چه در کلاس و چه در خانه، باید به قوی کردن جسمش ادامه دهد. این یک شروع است، اولین قدم بسوی یک فرد کامل شدن.

 دومین ضلع این مثلث، ذهن است. یک فرد در حین یادگیری تکنیک های فیزیکی تکواندو، در فرایندی شدید برای تهذیب نفس قرار می گیرد. او آناتومی و چگونگی کارکرد قسمت های مختلف بدن، چگونگی تولید انرژی بیشتر و نقاط ضعیف بدن را می آموزد و در نتیجه خواهد توانست از نقاط حیاتی اش حفاظت کند و از نقاط ضعف حریف برای دفاع از خودش استفاده کند. هنرجو یاد می گیرد تمام حواسش را متمرکز کند و اهدافی را مشخص و بدست آورد که در گذشته فراتر از تصور او بوده اند. او یاد می گیرد دیگران را آموزش و کمک کند و علمش را با دیگر هنرجویان به اشتراک بگذارد. او می داند که میتواند از خودش، خانواده اش و کشورش دفاع کند و بهمین خاطر به اعتماد به نفس می رسد. او همچنین یاد میگیرد چگونه جنگ نکند و از یک درگیری بی علت جلوگیری کند، چون میداند در یک درگیری فیزیکی، در واقع هیچ کس پیروز نیست. او درخواهد یافت که برای یادگیری طریقت تکواندو و ساختن جهانی پر از صلح و صفا، کمک به دیگران بهترین راه است.

 سومین و آخرین ضلع مثلث تکواندو روح است. تکامل جنبه ی روحی تکواندو فقط زمانی بدست می آید که جنبه های جسمی و ذهنی شروع به آشکار شدن و ریشه دواندن کنند. یک فرد ممکن است جسمی قدرتمند و علمی زیاد داشته باشد، اما برای اینکه فردی کامل باشد باید بینش داشته باشد. او باید دیگران، خودش و خدایش را عمیقا بشناسد. این مرحله ی روشن فکری وقتی بدست می آید که فرد با خودش در آرامش باشد. او باید بتواند بخاطر عقایدش قیام کند تا در برابر کسانی که فاقد شجاعت واقعی هستند تسلیم نشود. کسی که جنبه ی روحی تکواندو در وجودش توسعه یافته نه تنها خودش بلکه تمام افراد و پدیده های اطرافش را هم میشناسد. وجود او با اصول و آموزه های تکواندو یکی شده. او تکواندو را در هر روز زندگی اش متجلی می یابد و اصول پنج گانه ی تکواندو را در کار، خانواده، دوستان و بله... دشمنانش بکار می گیرد: ادب، درستی، پشتکار، خودداری و روحی تسخیرناپذیر. او به نهایت کمال رسیده. او یک هنرجوی واقعی طریقت تکواندوست.


+ نوشته شده در  جمعه چهاردهم مرداد 1390ساعت 10:48  توسط امید بابازاده   | 

آموزش کمربند دان 3


پوم سه كومگانگ

كومگانگ در لغت به معنی استحكام وشكست ناپذیری است.درآیین بودیسم عاملی را كه می تواند در كنار عقل، درایت و پرهیزگار عذابهای روحی راازبین ببرد، كومگانگ می نامند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه چهاردهم مرداد 1390ساعت 10:44  توسط امید بابازاده   | 

اصطلاحات تکواندو

در هر ورزش اصطلاحات و لغاتی وجود دارد که بیانگر تکنیک یا حرکات یا قسمتهای مختلفی از اندامها و ... می باشد این اسامی معمولا به زبان همان کشور یا زبان بین المللی که انگلیسی می باشد است در تکواندو نیز این اصطلاحات گرفته شده از زبان کره ای است در ادامه مطلب لیست کاملی از این اصطلاحات بیان شده است


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه چهاردهم مرداد 1390ساعت 10:39  توسط امید بابازاده   | 

روانشناسی ورزشی

ضرورت روانشناسی ورزشی

آیا می دانید علت اینکه وزنه برداری در رده تیم ملی اعزامی به المپیک وقتی روی صحنه می رود فراموش می کند به دستان خود گچ مخصوص بزند چیست ؟


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه چهاردهم مرداد 1390ساعت 10:33  توسط امید بابازاده   |